Puanım: 7
Imdb Sayfası: tık.
Aynı isimle Antony Burgess romanından sinemaya uyarlanmış bir Stanley Kubrick yapıtı. Rahatsız edici bir film olduğu iddia edilmekle birlikte kitabın daha rahatsız edici olduğunu düşünmekteyim zira okuduğumda kafamda tasvir ettiğim çirkinliklerin sinemaya yumuşatılarak yansıtıldığını düşünüyorum, belki bu benim kafamın içimdekilerin çirkinliklerinden kaynaklıdır lol.
Film için distopik gerilim filmi diyebiliriz.
Geleceğin Britanyasında, sokaklarda tehlikenin arttığı bir dünyada disiplin problemleri olan Alex DeLarge adlı bir gencin çığırından çıkarak tecavüz ve öldürme gibi suçlardan ötürü hapse atılması ve devletin geliştirdiği yeni yöntemlerle iyileşme göstermesi adına beyin yıkamaya benzer yöntemlerle iyileştirilmeye çalışmasını konu alan filmde görsel ve müzikal öğelerin uyumunu çok beğendiğimi söylemeliyim. Özellikle Alex'in deyişiyle "Ludwig"in o muhteşem başyapıtlarının filme yoğurulması görsel hazla beraber işitsel hazzı da beraberinde getiriyor. Yukarda da söz ettiğim gibi şahsen rahatsız edici öğeleri sinemada görmekten zevk alan birisi olaraktan, ya da belki de fazlasıyla alıştık günümüz dünyasından bu gibi durumlara, sanatsal değerinin oldukça iyi olduğunu düşündüğüm bir film. Fakat yine de fazla abartıldığını düşündüğüm filmlerden çünkü, bazı filmlerin hakettiğinden fazla alkış almasını doğru bulmuyorum.
Oyuncular: Malcolm McDowell,
Patrick Magee,
Michael Bates.
İyi seyirler!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder